MATEMATIKSPILLET 1 - MOM2DAY

(Kan spilles på IPad eller PC)

FUNKTION:

  • Hvert tal åbner for en “opgave”, hvor barnet skal tælle
  • Læs regnestykket sammen med barnet
  • Tryk her efter på billederne for at tælle. Der vises et ✔ (hak) for hvert billede som er talt(trykket på) og tælles sammen i bunden af boksen.
  • Når alle billederne er talte, kan man lukke boksen og opgaven er registreret.
  • Når alle opgaver er løst kan man trykke på “FÆRDIG”.
Spillet er programmeret fra bunden. Det er designet til vores søn på 5 år 🙂
 
Formålet er at introducere tal og talfornemmelse for de mindste og give kendskab til plusstykker 🙂

MATEMATIKSPILLET 2 - MOM2DAY

(Kan spilles på IPad eller PC)

FUNKTION:

  • Hvert tal åbner for 4 opgaver, hvor barnet skal regne
  • Læs regnestykket sammen med barnet
  • Tryk her efter på den firkantede boks og skriv resultatet
  • Tryk herefter på ✔ (hakket) for at registrere om det er regnet rigtigt.
  • Ved hvert rigtig svar gives 1 point
  • Tryk til sidst på “I ALT” for at få registreret dine point og vist X for at lukke boksen.
  • Når alle opgaver er løst kan man trykke på “FÆRDIG”.
Spillet er programmeret fra bunden. Det er designet til vores søn på 5 år 🙂
 
Formålet er at introducere tal og talfornemmelse for de mindste og give kendskab til plusstykker 🙂

MATEMATIKSPILLET 3 - MOM2DAY

(Kan spilles på IPad eller PC)

FUNKTION:

  • Hvert tal åbner for 4 opgaver, hvor barnet skal skrive det tal der mangler
  • Læs regnestykket sammen med barnet
  • Tryk her efter på den firkantede boks og skriv det tal der skal plusses med
  • Tryk herefter på ✔ (hakket) for at registrere om det er regnet rigtigt.
  • Ved hvert rigtig svar gives 1 point
  • Tryk til sidst på “I ALT” for at få registreret dine point og vist X for at lukke boksen.
  • Når alle opgaver er løst kan man trykke på “FÆRDIG”.
Spillet er programmeret fra bunden. Det er designet til vores søn på 5 år 🙂
 
Formålet er at introducere tal og talfornemmelse for de mindste og give kendskab til plusstykker 🙂

MATEMATIKSPILLET 4 - MOM2DAY

(Kan spilles på IPad eller PC)

FUNKTION:

  • Hvert tal åbner for en opgaver, hvor barnet skal regne minusstykket ud
  • Læs regnestykket sammen med barnet
  • Hvis det hjælper at se det visuelt, kan barnet trykket på “VIS SVAR”, der fjerner det/de billeder som skal minusses
  • Tryk herefter på ✔ (hakket) for det rigtige tal svar
  • Ved hvert rigtig svar gives 1 point
  • Tryk til sidst på “I ALT” for at få registreret dine point og vist X for at lukke boksen.
  • Når alle opgaver er løst kan man trykke på “FÆRDIG”.
Spillet er programmeret fra bunden. Det er designet til vores søn på 5 år 🙂
 
Formålet er at introducere tal og talfornemmelse for de mindste og give kendskab til plusstykker 🙂

MATEMATIKSPILLET 5 - MOM2DAY

(Kan spilles på IPad eller PC)

FUNKTION:

  • Hvert tal åbner for en opgaver, hvor barnet skal regne et gangestykke ud
  • Læs regnestykket sammen med barnet
  • Hvis det hjælper at se det visuelt, kan barnet trykket på knapperne “x 1”, “x 2”, “x 3” osv, der viser det antal, som der tilføjes ved hvert ganget antal
  • Tryk på ✔ (hakket) for det tal der besvarer regnestykket
  • Ved hvert rigtig svar gives 1 point
  • Tryk til sidst på “I ALT” for at få registreret dine point og X for at lukke boksen.
  • Når alle opgaver er løst kan man trykke på “FÆRDIG”.
Spillet er programmeret fra bunden. Formålet er at gøre det mere visuelt for barnet hvordan det ser ud når man ganger 🙂

MATEMATIKSPILLET 6 - MOM2DAY

(Kan spilles på IPad eller PC)

FUNKTION:

  • Hvert tal åbner for en opgaver, hvor barnet skal regne et divisionsstykke ud
  • Læs regnestykket sammen med barnet
  • Hvis det hjælper at se det visuelt, kan barnet trykket på “VIS SVAR”, der synliggør det antal grupper, som der deles op i
  • Tryk på ✔ (hakket) for det tal der besvarer regnestykket
  • Ved hvert rigtig svar gives 1 point
  • Tryk til sidst på “I ALT” for at få registreret dine point og X for at lukke boksen.
  • Når alle opgaver er løst kan man trykke på “FÆRDIG”.
Spillet er programmeret fra bunden. Formålet er at gøre det mere visuelt for barnet hvordan det ser ud når man dividerer 🙂