PYTHON

Velkommen til Python for middel. Herinde finder du nogle start opgaver, hvor du lærer at TEGNE med kode. For at hjælpe dig lidt med indlæringen har jeg taget billeder af koden. Det er ikke fordi du ikke må copi-paste, men man lærer bedre ved, at fejl-finde ned til mindste detalje, så man ikke lave samme fejl for mange gange. Så derfor skal du selv skrive alle koderne ind selv. Rigtig go’ fornøjelse!

INTRO til opgaverne

Først skal vi importere trutle “biblioteket” så vi kan tegne med kode. Det gør vi ved at skrive: import turtle 🙂
Turtle er en PYTHON feature som et tegne bræt, der giver os mulighed for programmere den til at at tegne på tegne brættet.
Derefter følger du vejledningen til opgaverne, for bedre at kunne forstå, hvad de forskellige linjer gør.
Prøv når du har skrevet et opgave ind at justere på tallene, for at få en fornemmelse af, hvad præcis for parameter de styrer.
OBS: python er 0-index baseret – det betyder den tæller fra 0, hvor andre sprog kan starte deres tælling fra 1

 OPGAVER PYTHON TURTLE – MIDDEL

Opgave 1-4

Opgave 1

Tegn et hus
Har du gennemført TURTLE BEGYNDER vil dette være meget let forståeligt.

Står der left eller right så er tallet i parentesen betegnelse for antal grader vi rykker – til den ene eller anden side – før vi tegner videre.

forward fortæller at den går fremad. Tallet i parentesen fortæller hvor langt

Du kan også læse hvor der sættes farver på og hvornår

Opgave 2

Tegn de olympiske ringe

Hvert afsnit er en cirkel med hver sin farve i

Forklaring kommer!

Opgave 3

Opgave 4